Sunday 27 October 2013

SET GOUT SHAKLEE

SUPPLEMENT UNTUK GOUT


Assalamualaikum semua...
'GOUT'

Entri hari ni adalah tentang Penyakit Gout. Saya menulis tentang Gout ni setelah mendapat feedback yang menggembirakan daripada seorang custemer merangkap kawan saya. Dia bertanyakan kepada saya supplement yang sesuai untuk masalah gout yang dihadapi oleh adik lelaki beliau.

Adik kawan saya ni selalu berulang alik dari tempat kerja ke kampungnya yang mengambil masa antara 3-4 jam dengan memandu kereta. Sebab selalu memandu pada jarak yang jauh kakinya menjadi bengkak dan doktor sahkan dia mengidap GOUT. Saya mengesyorkan beliau mengambil ALFALFA dan OMEGA GUARD.
Setelah 3 minggu kawan saya tu menghubungi saya dan membeitahu yang masalah kaki bengkak adiknya tu dah selesai. Dan yang paling mengembirakan kata beliau, adiknye sekarang dah tak de masalah untuk memandu pada jarak yang jauh. Alhamdulillah saya pun tumpang gembira untuk kawan saya tu. 

APAKAH PENYAKIT GOUT?

GOUT berlaku adalah sejenis penyakit sendi disebabkan oleh terjadinya lebihan asid urik di dalam darah.
Asid urik berlebihan kerana metabolisma dan pengendalian asid urik yang tidak seimbang, samada dari pengeluaran urik yang berlebihan atau kegagalan buah pinggang untuk menyingkirkannya. Ini boleh menyebabkan sakit batu karang, gout dan penyakit buah pinggang.

KENAPA TERJADI GOUT?

Serangan GOUT boleh terjadi secara serta merta tanpa sebab. Keadaan-keadaan berikut boleh menyebabkan GOUT;
  • Terdapat kecederaan di tulang atau sendi
  • Kerap minum minuman beralkohol
  • Kekurangan air dalam badan terutama ketika berpuasa
  • Mengambil makanan yang kaya denganpurin secara berlebihan
Antara tanda-tanda atau gejala-gejala bagi pengidap GOUT adalah;
  • Sendi menjadi bengkak
  • Sendi menjadi panas, merah dan kesakitan yang melampau
  • Selalu demam
  • Sakit sendi yang berlaku secara tiba-tiba terutama di bahagian sendi kaki, jari dan lutut.
Selain mendapatkan rawatan dari pakar, saya juga mengesyorkan supaya anda menggunakan Set Gout Shaklee. Yang mana dalam Set Gout ini mengandungi OMEGA GUARD, ALFALFA dan PERFORMANCE DRINK.

 
SET GOUT SHAKLEE

Fungsi-fungsi setiap komponen di dalam Set Gout Shaklee.

1) OMEGA GUARD: mengelakkan keradangan dan kesakitan pada sendi

2) ALFALFA: merupakan bahan detoxs semulajadi dan menyingkirkan toksin dari badan. Pengguna ALFALFA perlu mengambil air kosong dalam kuantiti yang mencukupi iaitu di antara 3-4 liter sehari.

3) PERFORMANCE DRINK: mencegah dari berlakunya dehydration dalam badan. Pesakit gout perlu membuang urik dari badan dengan lebih kerap melalui pembuangan air kencing. Maka, dengan pengambilan Performance Drink ini membantu memelihara kadar kandungan air di dalam badan pesakit gout.

Tujuan rawatan adalah untuk;
  • mengurangkan kesakitan sendi
  • mengelakkan kompilasi penyakit gout
  • mengurangkan risiko serangan gout
Bagi pesakit gout anda dinasihatkan supaya menjaga pemakanan, lebihkan mengambil makanan peneutral purina seperti buah-buahan segar, contohnye strawberi dan buah ceri serta kebanyakkan sayur-sayuran segar.

Makanan yang mempunyai kandungan purina yang tinggi seperti yang terdapat di dalam daging, kacang peas, ikan, cendawan, daun bayam dan kubis bunga haruslah dielakkan.

Kajian menunjukkan pengambilan makanan yang mengandungi kadar purina yang tinggi seperti yang terdapat di dalam daging haiwan seperti daging lembu dan makanan laut mendedahkan risiko yang tinggi untuk mengidapi gout.

Dapatkan Set Gout Shaklee sebagai alternatif untuk rawatan penyakit gout.

Hubungi saya untuk info lanjut;

Call/sms/wasap: 013-467 4773 ( Eizan )

KONSULTANSI pengambilan akan diberikan secara berterusan dan berpanjangan hanya untuk custemer saya sahaja.

HARGA yang mampu milik saya tawarkan untuk anda!

No comments:

Post a Comment