Friday 25 October 2013

SET RESDUNG SHAKLEE - PENAWAR RESDUNG KRONIK.

RESDUNG???

MEMANG merimaskan bila setiap pagi kita selalu bersin, batuk2, selesema, gatal di hidung, pipi dan seluruh bahagian muka, hidung tersumbat terutama di awal pagi. Tekak sentiasa terasa gatal dan berkahak. Pada yang mengalami alahan makanan mesti akan terasa tidak selesa bila makan terutama seafood.

Kenapa ini berlaku?

Bila anda mengalami situasi ini, ianya mungkin menunjukkan tanda-tanda resdung.
Saya percaya ramai di antara kita yang mengalami penyakit resdung. Bezanya cuma ianya kronik atau pun baru peringkat permulaan. Sebelum ianya melarat menjadi semakin teruk lebih baik ianya diberikan rawatan awal.

RESDUNG ataupun sinusitis ialah keradangan pada lapisan membran dalam mana2 ruang sinus. Antara ruang2 sinus yang dimaksudkan ialah ruang hidung di mana pada tulang tengkorak kita ada beberapa lubang yang berisi dengan udara dan diselaputi mucus serta membuka ke dalam ruang hidung ( sinus ).

TANDA-TANDA RESDUNG

Jika anda mengalami salah satu dari simptom2 berikut anda harus mengubatinya segera sebelum ianya menjadi KRONIK!.
  • Banyak lendir dalam hidung dan tekak
  • Hidung selalu tersumbat terutama di awal pagi
  • Rasa berat muka atau sakit terutama di sekitar ruang mata
  • Alah pada makanan laut
  • Sakit dan gatal tekak yang berpanjangan serta kerap terjadi
  • Gejala alahan hidung
  • Selalu demam dan rasa tidak sedap badan secara berpanjangan
  • Selalu pening kepala
KEMUDARATAN RESDUNG
  • Alahan pada hidung seperti kerap bersin terutama di awal pagi dan hidung tersumbat
  • Jangkitan otak
  • Kesakitan pada tulang muka
  • Meningkatkan risiko asma
  • Berdengkur yang kronik
  • Risiko jangkitan telinga dan tekak ( tonsil )
  • Kelesuan
  • Hilang deria rasa dan bau
  • Sakit di bahagian belakang mata dan di atas kepala
  • Kesakitan di sekitar pipi dan di bahagian atas gigi.
Kajian menunjukkan tabiat suka menyelam terutama di kawasan yang mempunyai kandungan air yang kotor dan tercemar boleh mendedahkan kepada risiko penyakit resdung.

Sebelum penyakit ini menjadi semakin kronik, saya amat mengesyorkan Set Resdung Shaklee untuk anda mencubanya untuk mengelakkannya ari menjadi semakin kronik.

Saya juga antara pengidap resdung. Walaupun hanya di peringkat awal tapi ianya memang menyiksakan bila hidung sentiasa tersumbat dan menganggua aktiviti harian saya. Yang paling menyiksa kan bila saya terpaksa menahan keinginan untuk makan makanan kegemaran saya terutama BUDU ( org Kelantan memang xleh nak pisahkan dengan budu kan..hihihi )...bila makan budu je, muka, pipi serta hidung saya mesti akan terasa gatal sangat2 dan sentiasa bersin.amat x selesa..
Tetapi sejak saya mengamalkan Set Resdung Shaklee Alhamdulillah saya tak lagi mengalami situasi tersebut.

Jom tengok apa yang ada dalam Set Resdung Shaklee

Set Resdung Shaklee terdiri dari 3komponen utama iaitu Alfalfa Complex, B-Compplex dan Vitamin C

ALFALFA COMPLEX

- Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri
- Ia kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan 
  terutama akibat dari ekzema, resdung,
  alergik dan gegatal.
* Pesakit SLE tidak digalakkan ambil Alfalfa..

B COMPLEX ✬

- B6 penting untuk pemuliharaan selaput
  lendir yang sihat dan membantu 

  pengeluaran antibodi badan
- Membantu dalam pembinaan protein dalam
  tubuh
- Membantu hati menghasilkan glikogen yang
  diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan
  sel-sel mati
- Memelihara sistem saraf dan berfungsi
  sebagai anti-stress

VITAMIN C SUSTAINED RELEASE

- Bertindak sebagai anti-histamin tanpa perlu kita mengalami side effect dari 

  pengambilan drugs anti histamin
- Menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh
- Membantu mencegah penyempitan tiub bronkiol
- Meningkatkan fungsi T-Cell dan Macrophage (Fungsi sistem pertahanan 

  badan, sel darah putih)
- Meningkatkan pertumbuhan tisu.



SET RESDUNG SHAKLEE


HARGA SET RESDUNG???


Ini yang selalu menjadi persoalankan? Jangan risau, saya menyediakan harga yang sangat istimewa untuk anda semua.



Kepada pengidap-pengidap RESDUNG diluar sana samada yang diperingkat permulaan atau yang dah tahap KRONIK saya amat mengesyorkan anda menggunakan Set Resdung Shaklee ni.

Di sini saya bawakan sekali antara testimoni pengguna yang amat berpuas hati dengan Set Resdung Shaklee ni..


Hubungi saya; Eizan
call/sms/wasap : 013-467 4773
KONSULTANSI pengambilan akan diberikan sepanjang pengambilan..hanya untuk custemer saya sahaja.


No comments:

Post a Comment