Thursday 26 December 2013

BANYAK ISTIGHFAR AKAN MENJEMPUT REZEKI YANG MELIMPAH

banyak istighfar akan menjemput rezeki yanng melimpah       Seorang wanita berkata: 'Suamiku mati pada saat usiaku tiga puluh tahun dan memiliki lima
orang anak lelaki dan perempaun darinya. Dunia seolah gelap gelita dimataku dan aku menangis sehingga mataku hampir menjadi buta. Aku menyesali nasibku, aku berputus asa, kecelaruan menyelimutiku dan kesedihan menghimpitku. Anak-anakku masih kecil dan aku tidak mempunyai pendapatan yang mencukupi. Aku membelanjakan dengan sangat berhemah baki harta yang ditinggalkan oleh suamiku.

Suatu hari aku masuk ke bilik untuk mendengar Al-Quran dari radio. Tiba-tiba seorang Syeikh dalam siarannya mengatakan bahawa Rasulullah SAW telah bersabda yang bemaksud;

'Barangsiapa yang banyak membaca istighfar, nescaya Allah akan menjadikan baginya jalan keluar bagi setiap kesusahannya dan menjadikan kelapangan bagi setiap kesempitannya.' 

     Setelah itu aku memperbanyakkan istighfar, demikian juga dengan anak-anakku, aku perintahkan mereka melakukan perkara yang sama. Hasilnya, tidak lebih dari enam bulan kami mendapat tawaran projek untuk barang yang kami miliki dengan keuntungan yang berjuta-juta.

        Selanjutnya, anakku yang pertama dapat masuk sekolah di daerah tempat kami berada. Dia berjaya menghafal A-Quran dan menjadi pusat perhatian dan simpati orang ramai. Kini rumah kami dipenuhi dengan kebaikkan dan kehidupan kami menjadi lebih sempuna. Allah telah memperbaiki keadaan semua anak lelaki dan perempuanku. Kini lenyaplah semua kesusahan, kecemasan dan kesedihan sebelumnya begitu mencengkam diriku dan aku pun berubah menjadi wanita yang paling bahagia.

Jika anda menyerah kepada keputusasaan, anda tidak akan dapat berbuat sesuatu pun dan tidak akan dapat meraih kebahagiaan.

No comments:

Post a Comment